অসমৰ জাতীয় উৎসৱ বিহু ৰচনা | bihu essay in assamese | essay on bihu in assamese language | 900+ word
বিহু বিষয়ে ৰচনা |
Essay on bihu in assamese 900+ word
আৰম্ভণিঃ মই আটাইতকৈ বেছি ভাল পোৱা উৎসৱটো হৈছে বিহু। বিহু হৈছে অসমৰ জাতীয় উৎসৱ। এই বিহু উৎসৱ পুহ সংক্ৰান্তি, চত সংক্ৰান্তি আৰু সংক্ৰান্তিৰ দিনা পালন কৰা হয়। এই বিহু কৃষি জীৱনৰ তিনিটা পৃথক স্তৰ আৰু প্ৰকৃতিৰ ইংগিত।
এই বিহু উৎসৱৰ উৎপত্তি কেনেকৈ আৰু কেতিয়া হয় কোনেও নিশ্চিতভাৱে ক'ব নোৱাৰে। কিন্তু আটাইতকৈ স্বীকৃত তত্ত্বটো হ'ল যে বিহু কৃষিজাত সামগ্ৰীৰ চিকাৰ আৰু চপোৱাৰ জনজাতীয় উৎসৰ পৰা উদ্ভৱ হয়। অসমৰ জনজাতীয় লোকসকলে ইয়াক বিভিন্ন নাম যেনে- বিহু, বিয়া- হাউ , বিচু, পিচু আদি ত অভিহিত কৰিছিল। ইয়াৰ নাম যিয়েই নহওঁক কিয়, আনন্দ আৰু আনন্দৰ অভিব্যক্তি ।
বিহুৰ প্ৰকাৰ :
অসমত তিনি প্ৰকাৰৰ বিহু উদযাপন কৰা হয়
1. বহাগ বিহু বা ৰঙালী বিহু
2. কাতি বিহু বা কংঙালী বিহু আৰু
৩। মাঘ বিহু বা ভোগালী বিহু।
বহাগ বিহুঃ
বহাগ বিহুক ৰঙালী বিহু বুলি জনা যায়। বহাগ বিহু চৈত্ৰ মাহৰ শেষ দিনত পৰে।
বহাগ বিহুৰ প্ৰথম দিনটো গৰুৰ বিহু। গৰুবোৰক গা ধোৱা হয় আৰু আদৰ কৰা হয়।
দ্বিতীয় দিনাৰ পৰা ই মানুহৰ বিহু আৰম্ভ হয় । ধনী আৰু দৰিদ্ৰ সকলোৱে নতুন কাপোৰ পিন্ধে । বিহুৱান দিয়া হয় নিজৰ প্ৰেমিকক । মানুহে ভোজ, আনন্দ, নৃত্য আৰু বিহু গীত গাই বিহু উপভোগ কৰে।
গাওঁ আৰু চহৰত আজিকালি মুকলি পৰ্যায়ত অনুষ্ঠিত বিহু প্ৰতিযোগিতা হোৱা দেখা যায় ।
ৰঙালী বিহু |
Essay on bihu in assamese
বহাগ বিহুৰ সাত প্ৰকাৰৰ । এই সাত প্ৰকাৰ হৈছে -
১.গৰু বিহু,মানুহ বিহু,
২.গোসাঁই বিহু,
৩.তাঁতৰ বিহু,
৪.নাঙলৰ বিহু,
৫.জীয়ৰী বা চেনেহী বিহু আৰু
৭.চেৰা বিহু।
এই সাতটা বিহুক ‘সাতবিহু’ নামেৰে জনা যায়। আনহাতে কিছুমান ব্যক্তিয়ে আকৌ বহাগৰ বিহুৰ এই অনুষ্ঠানসমূহক তলত দিয়াৰ দৰে ভাগ কৰিছে:-
1. চ'ত বিহু: ইয়াক এখন মুকলি পথাৰ, নামঘৰ আৰু মুকলি স্থানত উদযাপন কৰা হয়।
এই বিহুত, যুৱক-যুৱতীসকলে বিহুগীত আৰু নৃত্য পৰিৱেশন কৰে আৰু ই উৰুকাৰ নিশালৈকে চলি থাকে।
2. ৰাতি বিহু : এই বিহু মাহৰ প্ৰথম নিশা আৰম্ভ হয় আৰু উৰুকালৈ অব্যাহত থাকে। এইটো প্ৰাচীন গছৰ তলত কৰা হৈছিল।
এইটো সাধাৰণতে স্থানীয় মহিলাসকলৰ বাবে আছিল যিসকলে সেই ক্ষেত্ৰত সমবেত হৈছিল। পুৰুষসকলক পেপা আৰু বাহৰ পৰা তৈয়াৰ কৰা এটা বাদ্যযন্ত্ৰ ব্যৱহাৰ কৰা হৈছিল।
Read also Independent day essay in assamese
৩. গৰু বিহু : এই বিহু মূলতঃ কৃষিৰ সৈতে সম্পৰ্কিত। কাৰণ জীৱিকাৰ প্ৰাচীন পদ্ধতি হৈছে কৃষি।
এই বিহু গৰুৰ বাবে। গৰুবোৰক গা ধোৱা হয় আৰু আদৰ কৰা হয়।
যেতিয়া মানুহবোৰে গৰুবোৰ নদী বা পুখুৰীলৈ লৈ গৈছিল, তেওঁলোকে এনেদৰে গাইছিল -
"দীঘলটি পাত মাখিলতি পাত, মাখি মাৰু জাত জাত; লাও খা, বেঙেনা খা , বছৰে বছৰে বাঢ়ি যা , মাৰে সৰু বাপেৰে সৰু তই হবি বৰ বৰ গৰু"
4. মানুহ বিহু: বহাগ মাহৰ প্ৰথম দিনটো মানুহ বিহু ।
আজিৰ দিনটোত মানুহে হালধি, মাহ, আম বোটাৰে গা ধুৱে আৰু সৰুৱে ডাঙৰৰ পৰা আশীৰ্বাদ বিচাৰে । লগতে গামোচা দিয়া হয়
এই গামোচা বা বিহুৱান আমাৰ সাংস্কৃতিক গৌৰৱৰ প্ৰতীক।
গামোচা |
5. কুটুম বিহু: বহাগ মাহৰ দ্বিতীয় দিনটো কুটুম বিহু হিচাপে পালন কৰা হয়।
এই নিৰ্দিষ্ট দিনটোত মানুহে তেওঁলোকৰ পৰিয়াল, আত্মীয় সকলক সাক্ষাৎ কৰে আৰু তেওঁলোকৰ সৈতে দুপৰীয়াৰ আহাৰ বা ৰাতিৰ আহাৰ গ্ৰহণ কৰে।
Read Assamese essay on covid 19
6. মেলা বিহু : বহাগ মাহৰ তৃতীয় দিনটো মেলা বিহু হিচাপে পালন কৰা হয় য'ত সাংস্কৃতিক অনুষ্ঠান বা প্ৰতিযোগিতা অনুষ্ঠিত হয়।
৭. চেৰা বিহুঃ এই বিহুক বহাগী বিদাই বুলিও জনা যায়। মানুহে এই বিহুটো বেলেগ ধৰণে উদযাপন কৰে কিন্তু উমৈহতীয়া উদ্দেশ্য হৈছে উদযাপন টো সামৰি লোৱা আৰু ভৱিষ্যতৰ সংকল্প। ইয়াক বিভিন্ন প্ৰকাৰৰ পিঠাৰ বিনিময়ৰ দ্বাৰাও চিহ্নিত কৰা হয়।
Essay on bihu in assamese
মাঘ বিহুঃ
মাঘ বিহুক ভোগালী বিহু বুলি কোৱা হয়।
ভোগালী বিহুৰ বিশেষ বৈশিষ্ট্য হৈছে ভোজ। এই বিহু মূলতঃ শস্য চপোৱাৰ সৈতে সম্পৰ্কিত আৰু ইয়াক জুইৰ ঈশ্বৰৰ উপাসনাৰে আদৰণি জনোৱা হয়। মানুহে গাওঁখনৰ ওচৰৰ বাঁহ, কাঠ , আৰু খেৰৰ পৰা মেজিঘৰ বা ভেলা ঘৰ তৈয়াৰ কৰে ।
মাঘ বিহু |
গাওঁখনৰ সকলো মানুহ তাত একত্ৰিত হৈছিল আৰু ৰাতিটো ভোজ আৰু আনন্দৰ সৈতে পাৰ কৰে, আৰু তাৰ পিছত পিছদিনা ৰাতিপুৱা মেজি জ্বলাই দিয়া হয় ।
Read also How to write biography ✍️
কুকুৰা যুঁজ, ষাড় গৰু যুঁজ আৰু ম'হৰ যুঁজ হৈছে মাঘ বিহুত খেলা কিছুমান বিশেষ খেল। মেজিঘৰ বিলাক জ্বলাই দিয়া আন কোনো ঠাইত, সমিতিখনে শিশু, পুৰুষ আৰু মহিলাসকলৰ বাবে তেওঁলোকৰ মনোৰঞ্জনৰ বাবে বিভিন্ন ধৰণৰ খেলৰ আয়োজন কৰিছিল।
এই বিহুত অসমৰ মানুহে তিল পিঠা, চুঙা পিঠা, ঘিলা পিঠা, নাৰিকল লাৰু আদি বিভিন্ন ধৰণৰ পিঠা প্ৰস্তুত কৰা হয় ।
Essay on bihu in assamese
কাতি বিহুঃ
কাতি বিহুক কংঙালী বিহু বুলিও কোৱা হয়। কাটি বিহুত সৰিয়হ তেলৰ চাকি (আকাশ বন্তি) ধানৰ পথাৰত জ্বলাই লক্ষ্মী দেৱীক আদৰণি জনোৱাৰ বাবে উপাসনা আৰু প্ৰাৰ্থনা কৰা হয়।
কাতি বিহু |
এই বিহু কৃষিৰ সৈতে সম্পৰ্কিত। আমি জানো এই বিহুটো কংঙালী বিহু, তাৰ অৰ্থ হৈছে এই সময়ত এই বিহুত বেছি খোৱা বস্তু নাথাকে। এই গোটেই কাটি মাহৰ বাবে অসমৰ মানুহে পৱিত্ৰ তুলসী গছৰ সন্মুখত চাকি জ্বলাই। আকাশ বন্তি ওখ বাঁহৰ মূৰত ওখকৈ জ্বলি উঠে।
কৃষকসকলে তেওঁলোকৰ শস্য উৎপাদনৰ বাবে সু-স্বাস্থ্য বাবে প্ৰাৰ্থনা কৰে। চাকি জ্বলোৱাৰ আঁৰৰ বৈজ্ঞানিক কাৰণ হৈছে পোক-পতংগ বোৰ পথাৰৰ পৰা উৰি যোৱা আৰু পোক-পতংগৰ পৰা মুক্ত কৰা।
নীলা খামৰ চিঠি-এটি ৰোমান্টিক লাভ ষ্টৰি
সামৰণিঃ বিহু হৈছে অসমীয়া সংস্কৃতিৰ অন্যতম প্ৰধান বৈশিষ্ট্য। সকলো ঈৰ্ষা, বেয়া অনুভৱ আৰু আনৰ সৈতে কৰা পূৰ্বৰ অপকৰ্ম বোৰ পাহৰি গৈ বিহুৱে মানুহক একত্ৰিত কৰে।